Offcanvas Info

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

KURSY | TELEFONY | TORTY | ELEKTRO | FINANSE | MODA | KOMÓRKI | AGD | WAKACJE | UBRANIA | BEZPIECZEŃSTWO
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Objadanie się ? złe lekarstwo na stres. Nasz organizm podczas narażenia na stres wyczerpuje swoje bieżące rezerwy energetyczne, potrzebne do normalnego funkcjonowania. Automatycznie zaczyna poszukiwać innych zasobów energetycznych do walki ze stresem, traci kontrolę i ?rzuca się? na jedzenie, które znajduje się w danej chwili pod ręką. Jedzenie staje się jedyną czynnością, dzięki której możemy choć na chwilę oderwać się od naszych obowiązków, z czasem ? jedyną przyjemnością, sposobem na rozładowanie napięcia. Najczęściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne o wyrazistym ostrym bądź słodkim smaku, dlatego zazwyczaj pochłaniamy ?kilogramy? czekolady czy też chipsów. Obżarstwo jest równie groźnym nałogiem jak alkoholizm czy narkomania. Silnie uzależnia, jest zawsze pod ręką, no i mamy społeczne przyzwolenie na jedzenie ? bez niego nie można przecież żyć, więc czujemy się usprawiedliwieni sięgając po kolejną przekąskę. Regularne objadanie się prowadzi do nadwagi i otyłości. Dlatego nie dopuśćmy do utraty kontroli nad jedzeniem i już dziś zasięgnijmy porady u eksperta. Głodowa terapia stresowa. W wielu przypadkach, w warunkach wzmożonego stresu, ludzie reagują brakiem apetytu. W chwili zestresowania np. przed egzaminem na prawo jazdy albo ważną konferencją, jak również przy długotrwałym stresie, nie jesteśmy w stanie nic przełknąć. Mamy wrażenie, że coś nam ściska gardło, jest nam niedobrze, mamy ściśnięty żołądek i czujemy nerwowy ból brzucha. Wzmożony głód eliminujemy wypiciem kolejnej kawy lub po prostu szklanką wody. Kobiety twierdzą, że taka ?terapia odchudzająca? pomaga im zrzucić zbędne kilogramy, pomaga wrócić do ?płaskiego brzuszka?. Nie wierzcie w to, potem i tak człowiek obżera się z głodu i powstaje tzw. efekt jojo. Stres jest szkodliwy dla zdrowia i lepiej nauczyć się zdrowego sposobu radzenia sobie w trudnych sytuacjach powodujących napięcia nerwowe. Prawidłowe odżywianie i dieta zniwelują problemy stresowe. Metodą na pokonanie stresu jest przede wszystkim wyszukanie jego źródła, poznanie wszystkich przyczyn wywołujących go i znalezienie najlepszych sposobów, które pomogą zredukować stres do minimum. W przezwyciężaniu negatywnych objawów stresu pomaga prawidłowe i regularne odżywianie się. Jedną z takich grup produktów są owoce i warzywa dostarczające nam duże ilości witaminy C, która jest potrzebna do ochrony naszego organizmu przed infekcjami i przeziębieniami. Podczas długotrwałego stresu organizm jest narażony na utratę dużych ilości tej witaminy, a co za tym idzie na obniżenie odporności, dlatego warto w jadłospisie zwrócić uwagę na takie produkty jak: pomarańcze, kiwi, owoce jagodowe, ziemniaki, brokuły oraz inne znane nam produkty bogate w witaminę C. Przy długotrwałym utrzymywaniu się stresu zwiększa się również zapotrzebowanie na białko. Z tego tytułu istotne jest regularne spożywanie produktów wysokobiałkowych tj. kurczaków, indyków, niektórych rodzajów ryb, chudego czerwonego mięsa, jaj, mleka i jego przetworów w codziennych posiłkach. Nasz jadłospis powinien również zawierać produkty bogate w tryptofan (banany, orzechy włoskie, pomidory), gdyż organizm przetwarza go na serotoninę - hormon poprawiający nastrój. Czekolada zawiera teobrominę, która stymuluje wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia, ale uwaga na kalorie! Kawę lepiej zastąpić zieloną herbatą, gdyż kofeina wpływa na podwyższenie poziomu kortyzolu ? hormonu stresu. Zatem do dzieła! Zaprojektujmy własny jadłospis i pomóżmy sobie pozbyć się stresu, aby nasz organizm zaczął prawidłowo i zdrowo się odżywiać. A co powiecie na wypoczynek i relaks? Jedną z najbardziej powszechnych metod pozbycia się stresu jest chwila relaksu i wypoczynku, czyli czas w którym możemy się odprężyć i zapomnieć o troskach i kłopotach minionego dnia. Niestety codzienność zmusza nas do pogoni za karierą, podejmujemy wciąż nowe wyzwania, nakładamy na siebie pracę i obowiązki, które w rezultacie osłabiają nasz organizm. Stres, który początkowo stymuluje naszą aktywność, w następstwie zacznie nas osłabiać. Aby jednak ten proces przebiegał bez szkody dla nas, potrzebujemy chwili wytchnienia i wypoczynku. Dlatego pomimo szybkiego tempa życia nie zapominajmy, aby na chwilę się zatrzymać, spojrzeć wstecz, usiąść i popatrzeć na otaczającą nas przyrodę. Pamiętajmy o relaksie i wypoczynku, pamiętajmy o swoim zdrowiu. Sport jeszcze nikomu nie zaszkodził. Każdy z nas powinien codziennie poświęcić chociaż 15 minut na krótki zestaw ćwiczeń. Codzienna gimnastyka nie tylko pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, ale także pobudza całe nasze ciało, tym samym redukując nadmiar stresu. Jeżeli nie masz czasu na gimnastykę, postaraj się codziennie spacerować przez 15 minut, aby oczyścić swoje ciało i umysł z codziennych trosk i zmartwień. Skoncentruj się na pozytywnym myśleniu, odpręż się i pomyśl o czymś przyjemnym. Stres to nieodłączny element egzystencji człowieka. Nie możemy jednak pozwolić aby zawładnął całym naszym życiem. Musimy nauczyć się z nim walczyć na wiele sposobów, nauczyć się relaksować i myśleć pozytywnie o kolejnym dniu i zmaganiach jakie nas czekają. Znajdźmy swój własny sposób na pozbycie się kiepskiego samopoczucia, nie dajmy się zjeść stresowi. Zdrowie jest najważniejsze, więc dbajmy o nie jak najlepiej. Do dzieła, czas pomyśleć o sobie!