Offcanvas Info

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

KURSY | TELEFONY | TORTY | ELEKTRO | FINANSE | MODA | KOMÓRKI | AGD | WAKACJE | UBRANIA | BEZPIECZEŃSTWO
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Po to by zwiększyć szanse na pokonanie nałogu należy podejść do niego w sposób kompleksowy. Od palenia musi się odzwyczaić nie tylko całe ciało, ale również: 1. Dusza 2. Umysł 3. Myśli 4. Uczucia Każda osoba, która pali ma inne przyzwyczajenia, jakie są związane z paleniem. Aby skutecznie rzucić palenie należy się lepiej przyjrzeć swoim nawykom, jakie są związane z paleniem. Ważne jest rozpoznać, kiedy sięgamy po papierosa: 1. Czy rano? 2. Czy przy kawie? 3. Podczas spotkania ze znajomymi? 4. W stresie? Istotne jest, to, kiedy i z kim palimy papierosa? To jest podstawowe pytanie. Przede wszystkim, więc należy pokonać rutynowe zachowania, jakie automatycznie prowadzą do sięgnięcia po papierosa. Czynności będą się jeszcze kojarzyć z papierosem jednak ważne jest to by myśleć o nich w sposób negatywny beż sentymentu i tęsknoty. Należy przenieść pozytywne emocje z procesu palenia na zapoczątkowany już proces rzucania tego palenia. Ważna jest wizualizacja: 1. Wyobrażanie sobie siebie w roli osoby szczęśliwej ex-palacza 2. Osobę silną psychicznie 3. Osobę niezależną 4. Osobę wolną od nałogów W pierwszych dniach rzucania palenia należy zorganizować sobie różne zajęcia w przy i w domu. Jeśli się zajmie w sposób intensywny swoje myśli to zejdą one na drugi plan, gdy chodzi o temat papierosów. Znalezienie sobie zajęcia zastępczego ma istotny wpływ na cały proces rzucania papierosów. Można spróbować: 1. Medytacji 2. Jogi 3. Wyciszających i relaksujących zajęć Spowoduje to odciągniecie od myśli od palenia i pozwoli się skupić na wnętrzu. Warto zwrócić uwagę na reakcje całego ciał podczas rzucania palenia: 1. Pojawi się osłabienie koncentracji 2. Bezsenność 3. Rozdrażnienie i podenerwowanie 4. Niepokój Objawy te będą powodowały, że trudno będzie się powstrzymać od rzucenia palenia. Objawy te można zmniejszyć poprzez nikotynowa terapię zastępczą(NTZ),gumy nikotynowe, plastry i tabletki. Terapia nikotynowa w stopniu znacznym powoduje redukcję tych objawów. Po odstawieniu papierosów można obserwować u siebie wzmożenie apetytu. To również może spowodować rozdrażnienie, jakie występuje, gdy myślimy, że staniemy się ludźmi otyłymi. Po pierwszym jednak szoku, jaki pojawią się po odstawieniu papierosów wraca waga do normy. Nieprawdą jest, że na skutek rzucenia palenia: 1. Dochodzi do 'rewolucji w naszym organizmie' 2. Masa ciała gwałtownie wzrasta Przed podjęciem decyzji o rzuceniu palenia należy pamiętać o tym, że: 1. Nie powinno się zakładać, ze można rzucić palenie, kiedy się tylko zechce 2. Najlepiej jest mieć świadomość, że nie jest to łatwe 3. Przed nadejściem dnia, w którym będziesz rzucał palenie postaraj się w sposób wnikliwy popatrzyć na swój organizm, pozwoli to ocenić, kiedy po papieros sięgasz oraz jak się czujesz, gdy go palisz, czy tuż przed paleniem, co cię zajmuje w danym momencie 4. Po takim rozważaniu posumuj swoje refleksje i oceń, kiedy to stepuje oceń, jak zaspokoić swoje potrzeby 5. Określ powody decyzji, dla których rzucasz palenie. Ważna jest świadomość rzucania palenia 6. Weź pod uwagę swoją rodzinę, i jej zdrowie oraz swoje zdrowie, koszty ekonomiczne palenia, przemyśl czy paląc tytoń nie jesteś uciążliwy dla osób ci najbliższych- masz pożółkłe palce, ubrania są przesiąknięte dymem 7. Nie wysypuj popielniczek z papierosów, zawartość popielniczki uświadomi ci ile papierosów wypalasz codziennie. Zdasz sobie sprawę jak jest to nieprzyjemny widok 8. Nie gromadź paczek papierosów. Kolejną paczkę papierosów kupuj dopiero, gdy nie będziesz miał, co palić. Nigdy nie kupuj dużych ilości papierosów ?w kartonach.